Friday, December 2, 2011

~Ruam susu/ ruam peluh~

Hai kawan2..

Saja nak share pasal krim yang sy pakaikan kat adam untuk ruam yang tumbuh kat muka dia. Tapi tak tau la tu ruam susu or ruam peluh. Yang pasti muka dia naik bintik2 n merah2.. Pastu dia pun tak selesa, asyik nak sapu2 muka dia. Kalau kena panas lagi la, merah mcm melecur jadinya.

Sebab agak teruk, kitorg bwk gi klinik. Sebelum ni ada sapukan krim ezerra, tak berkesan kat muka, tapi kat leher berkesan (leher pun pernah naik merah2 mcm melecur tu).

So doktor tu bagi krim mcm kat bwh ni..

 Hari 1st pakai, merah2 tinggal sikit. Hari 2nd pakai, merah2 hilang terus. Yang tinggal bintik2 kecik yang keringla.. Jgn risau baby pegang2 muka pastu masuk mulut, doktor kata kalau kuantiti sikit, takpe.


 Gebu kembali muka adam. Hihi


5 comments:

ettyzukhair said...

hm...rajin2 lap muka adam ngn wipes bile sudah nyusu..cian kalu tgk baby yg kene ruam...alhamdulillah ameer xpnah kna lg..mmg jge tol takut hilang kehenseman anank bujang hehe;p

NurulHayatiNordin said...

chumelnye adam ni.. heheh nampak semangat. suke tgk baby tembun2 ni.. heheh berapa bulan dh ek adam ni?

~SaHiDa~ said...

tula sian tgk muka mcm melecur.. yat, baru 3 bulan stgh lebih.

Kasih Kita said...

Wah.. jeles tgk muscle Adam :)

Ieda Rani said...

salam shahida..boleh saya tahu kat klinik mana ya nak dapatkan cream ruam susu tu..

..baby ieda penuh ruam kat muka susah hati jugak..ank sblum ni tak ada pula..boleh tak mesej ieda nama klinik tu 0136191955..tq dear