Tuesday, September 18, 2012

~Kuat berfikir~

Orang cakap kepala besar sebab byk berfikir.  Tapi kdg2 ada jugak betulnya. Tgh2 main, kdg2 tetiba senyap kejap, rupanya dia tgh fikir apa nak buat lepas ni. Byk kali dah perasan, dia syp kejap sebab nak berfikir or cari idea. Otak ligat, tgn kaki pun ligat. Kalau nak buat apa2, tak dapat tgn, kaki pun dia guna. Kalau dia tgh buat apa2, kita halang tgn dia, dia guna kaki. Tgn kaki dia sangat cekap,.Kdg2 jadi bahan ketawa kat rumah dgn perangai budak ni.

Skrg ni mulut dia tgh bising. Asyik nak bercakap je. Sll dia sebut ayah..ayah.. Ibu dia tak pandai lg. Ada la sekali dua dgr dia sebut buuu..buu.. takpela nak, IBU mmg susah nak sebut pun.. takpe.. sobsobb.. :( 

Kalau dgr azan, mesti dia sebut opohh..opohh.. Hopefully sebenarnya dia nak sebut ALLAH..

Smlm dia main dekat kerusi makan, atas kerusi makan tu ada balang2 kuih. Sekali tgk dia tgh berdiri atas balang kuih tu untuk capai balang lain atas kerusi tu.. Ohh bijak nye anak ibu ni, tapi tu balang kuih nak oii, mana boleh pijak benda makan.. 

Nah ambik gambar dia tgh berfikir.. hihi

2 comments:

ettyzukhair said...

bijak2..makin bijak anak2 skg!

tudia..ibu borong drypers..hehehe

~SaHiDa~ said...

nanti dah makin besar lagi byk akalnya. drypers borong tuk 2 bulan terus. hehe