Friday, January 18, 2013

~Kak Anon~

1. Salmah masuk bilik tempat selalu pam susu. Tiba2 ditegur

Kak Anon : "Salmah ni asyik pakai baju kurung je. Takpe salmah, salmah muda lagi, pakai je seluar"
Salmah : "hehe dah biasa kak. Kdg2 sy pakai je seluar "
Kak Anon : "Pakai je. Tgh muda lg ni pakai je semua."

2. Tgh nak solat kat bilik smyg ofis. Tetiba Kak  Anon masuk nak try blouse yg dia baru beli depan cermin. 

Kak Anon : " Ok tak baju ni salmah?
Salmah : "Ok, tp kain dia mcm melekat sikit kat badan. Kain dia strechable"
Kak Anon : "Cantikkan. Akak ambik saiz L. Kalau salmah nak ada lg 1 saiz M. Jap eh akak pergi ambik saiz M"

Salmah meneruskan solat manakala Kak Anon pergi ambikkan blouse saiz M untuk salmah. Selesai solat

Kak Anon : "Nah salmah, try la saiz M."

Dalam hati salmah tgh fikir alasan apa nak bagi. Kain tu dahla lycra nipis jenis strechable, melekat kat badan.

Salmah pegang2 blouse yg masih berbungkus dalam plastik.

Salmah: "Takpela kak, sy takdela tudung color ni. Lagipun blouse ni jenis melekat la kak. Nampak perut buncit sy.
Kak Anon : "Ala salmah, akak selambe je pakai. Ala salmah, salmah muda lagi, pakai je. Cantik ni, tryla. kak Anin pun ambik 1 jugak.
Salmah : "Takpela kak, tudung takde yg matching"
Kak Anon : "haaa, ok la salmah."

3. Tgh tunggu lift. Ada 4 org tgh borak2 termasuk Kak Anon & Salmah. Kak Anon menegur Kak Anun.

Kak Anon : "Selesa ke kasut ni. " Sambil tunjuk kasut yg Kak Anun pakai
Kak Anun : "Selesa. Sy dah tua2 ni dah jarang pakai heels dah"
Kak Anon : "Tula sy pun sama. Dah tua2 ni malas pakai heels. Salmah tu muda2 lagi pakaila heels. " Sambil tunjuk kat Salmah
Salmah: " Hehe dulu sy pakai je heels kak. Lepas pregnant dah biasa pakai kasut mcmni. tak biasa dah pakai heels"
Kak Anon : "Ishh salmah. Salmah muda lg. Tgh muda la nak bergaya pakai heels semua. Pakai je salmah"

.
.
.
.
Kdg2 salmah berdoa sgt tak terserempak dengan Kak Anon.

P/s : JGN tanya siapa Kak Anon



3 comments:

ettyzukhair said...

alahai kak anon oi..hehehe..
salmah mcm sy..dh lupa dh baju muda2 n kasut heels..baru2 ni ade beli..akhirnye simpan..susah nak kejar anak oi!

~SaHiDa~ said...

tula kepoh sgt kak anon ni. biar jela masing2 punya pasal. biarla nak bergaya macammana pun, kubur nanti masing2.

SNE Product said...

klaka la citer ko nie.. tapi ada maksud mendalam.. :D